سفارش تبلیغ
صبا ویژن



 

تقریباً سال پیش بود که خبر ساخت اژدر پیشرفته حوت در رسانه های عمومی اعلام شد و شاید کمتر کسی از شما به این خبر توجه کرده، در صورتی که دستاوردی بزرگ پیش روی همگان قرار گرفته بود. در این مقاله سعی شده به طور خیلی مختصر شما را با این دستاورد بزرگ آشنا کنیم.

اژدر عنوان کلی موشک هایی است که در زیر آب برای نابودی اهداف سطحی و زیرسطحی استفاده می شود اما مشکلی که بر سر راه این نوع سلاح ها قرار دارد فشار زیاد آب است که باعث می شود سرعت آن از یک حدی فراتر نرود که در این صورت توسط امواج سونار به راحتی قابل شناسایی اند از طرفی دیگر فرصت کافی را برای فرار از مهلکه برای شناورها فراهم می کند.

این در حالی است که اگر با استفاده از روش هایی سرعت اژدر را به سرعتی فرای سرعت صوت برسانیم دیگر امواج سونار قادر به شناسایی اژدر نمی باشند و بدیهی است که قدرت عکس العمل نیز از شناور دشمن گرفته می شود. حال باید ببینیم که چگونه می توان سرعت اژدر را آن هم در اعماق دریا و با وجود اصطحکاک و نیروی پسای (نیرویی که مانع جلورفتن جسم می شود)زیادی که در عمق دریا موجود دارد تا این حد بالا برد. در نگاه اول تقریباً غیر عملی به نظر می رسد ولی با ایجاد یک لایه ی هوا در جلوی اژدر این کار عملی می شود. این عمل به وسیله واکنش سریع رها شده در جلوی اژدر یک لایه هوا در ........... ایجاد می شود که فضایی مانند فضای خارج از آب را برای موشک فراهم می کند و نیروی آب را تا حد زیادی خنثی می کند(البته لازم به ذکر است که این نوع اژدر برای اولین بار در روسیه طراحی و تولید شد.)متخصصان کشور ما نیز چند وقتی است که به توانایی ساخت این اژدر دست پیدا کرده اند. 

 


 


نویسنده : واحد نشریه » ساعت 8:12 عصر روز 90/1/17

 
 



قسمتی از دعای 35 کتاب شریف صحیفه سجادیه امام چهارم (ع) :

«الحمدُ لِلهِ رِضاً بِحُکمِ اللهِ ..... وَهَبْ لِیَ الثِقَةَ لِاُقِرَّ مَعَها بِأَنَّ قضائَکَ لَمْ یَجْرِ إلّا بِالخِیَرَةِ»

ستایش مخصوص خداوند است و من به آنچه او در مورد من و هر چیز دیگر حکم نموده است خشنودم ..... و ای خداوند چنان اطمینانی به من ببخش تا به برکت آن اقرار کنم که قضاء و حکم تو جز به خیر جاری نمی شود.

 

و اما داستان کوتاه:

از امام جمعه ی محترم همدان (حفظه الله) نقل شده است، که من قبل از انقلاب به یکی از روستاهای همدان برای امر تبلیغ مسافرتی داشتم، منزل کدخدای روستا نشسته بودیم که ناگهان صدای تفنگ و فریادهای بلند توجه ما را به خود جلب نمود، دوان دوان به کوچه رفتیم، بعد از مدتی متوجه شدیم که یکی از اهالی روستا که 4 پسر او بر اثر بیماری از دنیا رفته بودند و این فرزند چهارم نیز در بستر بیماری بود. این پدر خیلی از این مطلب ناراحت و از خدا گله مند بود. وسط کوچه سر خدا داد می زد و یک تیر هوایی شلیک می کرد، آن روز هر طور که بود گذشت. سال ها بعد از پیروزی انقلاب در همان روستا مهمان بودم که باز هم متوجه صداهای بلند و ضرب و شتم شدم. پس از پرس و جو متوجه شدم همان پسر چهارم که شفا گرفته بود ناباب شده و تا می توانست پدر را می زد.

 آن روز پدر از حکم خدا ناراضی بود اما امروز متوجه خیر بودن آن شده بود.

نتیجه:

نتیجه همان است که حضرت (ع) از خدای مهربان مسئلت دارند.

باید به خواست و اراده ی خدای حکیم راضی و خشنود بود ولو در ظاهر هم غیر این را درک کنیم.


 


نویسنده : واحد نشریه » ساعت 8:9 عصر روز 90/1/17

 
 



گروهی از فارغ التحصیلان قدیمی یک دانشگاه که همگی در حرفه خود آدم های موفقی شده بودند،به اتفاق هم به ملاقات یکی از استادان قدیمی خود رفتند. پس از خوش و بش اولیه،هرکدام از آن ها در مورد کار خود توضیح می داد و همگی از استرس زیاد در کار و زندگی شکایت می کردند.استاد به آشپزخانه رفت و با یک کتری بزرگ چای و انواع و اقسام فنجان های جور واجور،از پلاستیکی و بلور و کریستال گرفته تا سفالی و چینی و یکبار مصرف بازگشت و مهمانانش را به چای دعوت کرد و از آن ها خواست که خودشان زحمت چای ریختن برای خودشان را بکشند.پس از آنکه تمام دانشجویان قدیمی استاد برای خودشان چای ریختند و صحبت ها از سر گرفته شد،استاد گفت:اگر توجه کرده باشید تمام فنجان های قشنگ و گران قیمت برداشته شده و فنجان های دم دستی و ارزان قیمت،داخل سینی برجای مانده اند.شما هر کدام بهترین چیز ها را برای خودتان می خواهید و این نظر شما امری کاملاً طبیعی است،اما منشاء مشکلات و استرس های شما هم همین است. مطمئن باشید که فنجان به خودی خود تاثیری بر کیفیت چای ندارد.بلکه برعکس،در بعضی موارد یک فنجان گران قیمت و لوکس ممکن است کیفیت چایی را که در آن است را از دید ما چنهان کند.چیزی که همه شما واقعاً می خواستید یک چای خوش عطر و خوش طعم بود،نه فنجان. اما شما ناخودآگاه به سراغ بهترین فنجان ها رفتید و سپس به فنجان های یکدیگر نگاه می کردید.زندگی هم مثل همین چای است.کار،خانه،ماشین،پول،موفعیت اجتماعی و ... در حکم فنجان ها هستند.مورد مصرف آنها،نگهداری و دربر گرفتن زندگی است.نوع فنجانی که ما داشته باشیم،نه کیفیت جای را مشخص می کند و نه آن را تغییر می دهد.اما گاهی با صرفاً تمرکز بر روی فنجان،از چایی که خداوند برای ما در طبیع ت فراهم کرده است لذت نمی بریم.

خداوند چایی را به ما ارزانی داشته نه فنجان را. از چایتان لذت ببرید.خوشحال بودن البته به معنی اینکه همه چیز عالی و کامل است،نیست.بلکه بدین معنی است که شما تصمیم گرفته اید آن سوی عیب و نقص ها را هم ببینید.در آرامش زندگی کنید،آرامش هم درون شما زندگی خواهد کرد


 


نویسنده : واحد نشریه » ساعت 8:3 عصر روز 90/1/17

 
 



 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم  

یا مقلّب القلوب و الأبصار، یا   مدبّر اللّیل و النّهار، یا محوّل الحول و الأحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال  

 عید سعید نوروز و فرا رسیدن بهار و سال نو را به همه‌ی هم‌میهنان عزیزمان در سراسر کشور و همچنین به همه‌ی ایرانیانی که در کشورهای دیگر، در سراسر جهان ساکن هستند و همچنین به ملتهای دیگری که برای نوروز ارزش و احترام قائل هستند، تبریک عرض میکنم. بخصوص تبریک میگویم به افراد و خانواده‌هائی که در خدمت کشور، در خدمت انقلاب و در خدمت نظام قرار دارند؛ خانواده‌ی شهیدان عزیز، جانبازان و خانواده‌های آنها، خانواده‌ی مأمورانی که در این روزها که همه در خانه‌های خود مجتمعند، آنها سر کارهای حساس و مهم خود حضور دارند و از حضور در خانواده‌های خود محرومند. امیدوارم به فضل و رحمت الهی ان‌شاءالله ملت ایران سال شاد و سرشار از برکت و نعمت را در پیش داشته باشند و در همه‌ی میدانها موفق و سربلند و پیروز باشند.

 

البته حوادث تلخی که در برخی از کشورها نسبت به مردم انجام میگیرد ـ در بحرین نسبت به مردم عزیز آنجا، در یمن، در لیبی ـ عید را بر ما گوارا نمیکند و مانع از این است که انسان شادی عید را بتمامه احساس کند. امیدواریم خداوند متعال برای این ملتها ـ ملت بحرین، ملت یمن، ملت لیبی ـ فرج عاجلی برساند و دشمنان ملتها را با عقوبت خود مجازات کند.

  ادامه مطلب...

 


نویسنده : واحد نشریه » ساعت 1:14 عصر روز 90/1/5

 
 


<      1   2