سفارش تبلیغ
صبا ویژن



امام علی (علیه السلام):
یاران مهدى جوان‏اند و میان‏سالى در میان آنان نیست.

حکمت نامه جوان – ص71- ح 47

امام مهدی (عجل ا... تعالی فرجه):

أنَا خاتِمُ الأَؤصِیاءِ، بی یُدفَعُ البَلاءُ مِن أهلی وشیعَتی

من وصىّ آخرین‏ ام، به وسیله من بلا از خانواده و شیعیانم دفع مى ‏شود

الدعوات راوندى - ص 207

رسول اکرم صلى‏ الله ‏علیه ‏و ‏آله :

اَلمَهدِیُّ طاووسُ أهلِ الجَنَّةِ.

مهدى طاووس بهشتیان است.


بحارالأنوار - ج 51 - ص 91


 


نویسنده : واحد نشریه » ساعت 9:2 صبح روز 90/7/18

 
 



اَلمُنتَظِرونَ لِظُهورِهِ أفضَلُ أهلِ کُلِّ زَمانٍ

منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترینِ اهل هر زمان‏اند.

بحارالأنوار، ج52 - ص 122


 


نویسنده : واحد نشریه » ساعت 8:56 صبح روز 90/7/18

 
 




1)شهید وزوائی از کودکی بدلیل اینکه پدرش همرزم آیت الله کاشانی بود با الفبای سیاسی آشنا شد .او با شناختی که از سیاست پیدا کرده بود و نیزشناخت صحیحی از مکتب اسلام داشت در دانشگاه از طیف گونا گون و منحرف سیاسی پرهیز می کرد تا اینکه با تشکیل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه به این انجمن می پیوندد.

2)شهید وزوایی از نخستین دانشجویان پیرو خط امام بود که در جریان راهپیمایی برضد سیاست های مداخله گرایانه آمریکا در ایران، در سالروز کشتار دانش آموزان به دست رژیم پهلوی و سالگرد تبعید امام خمینی رحمه الله عهده دار حرکتی شد که رهبر انقلاب، از آن با تعبیر بدیع «انقلابی بزرگ تر از انقلاب اول» یاد فرمودند و به این ترتیب، شهید وزوایی از جمله «علمداران گمنام انقلاب دوم» گردید.

3) شهید وزوایی پس از 13 آبان 1358، به علت معلومات فراوان عقیدتی و سیاسی، بهره هوشی وافر و نیز تسلط بر زبان و ادبیات انگلیسی، مسئولیت سخنگویی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام رحمه الله را در کنفرانس های پیاپی و مصاحبه با گزارشگران رسانه های خارجی برعهده گرفت. هر از چند گاهی سیمای پرصلابت و مصمم او، در تمامی رسانه های ارتباط جمعی غرب، به عنوان سخنگوی جوانان طرفدار امام خمینی رحمه الله منعکس می شد.

ادامه مطلب...

 


نویسنده : واحد نشریه » ساعت 8:54 صبح روز 90/7/18

 
 



بسیجی و دانشجوی شهید محمد رضا (اردشیر) احمدی فرزند حسین

ولادت: 1346                                شهادت 27/10/65 شلمچه

مادر شهید محمد رضا احمدی اظهار داشت: وقتی فرزندم عازم جبهه شد به من گفت درخت اسلام باید با خون آبیاری شود. مادر ،یک ظهر عاشورا را بیاد دارم که گریه میکردی و می گفتی ای کاش ظهر عاشورا بودم و امام حسین (ع) را یاری می کردم، اکنون خمینی کبیر حسین(ع) زمان است و من هم بالاتر از شهید مطهری و بهشتی نیستم.

مادر شهید احمدی ادامه داد: او حتی عکس زیبایی برای بعد از شهادتش نیز گرفت و این عکس که سر مزار اوست همان عکس می باشد، پس از شهادتش نیز یک بار خیلی بی تابی کردم که او بخوابم آمد و این شعر را برایم خواند و من آنرا حفظ شده و وقتی از خواب بیدار شدم سریعا یادداشت کردم و از آن به بعد با خواندنش آرامش عجیبی دارم و آن شعراین است:

منم آن عاشق دیرینه عشق                     به بزم عاشقان ماوی گرفتم

چو بلبل از قفس پرواز کردم                    به طرف بوستانی جا گرفتم

چو بارانی که بارد برج نیسان                     به سان در شده دریا گرفتم

به امر رهبر آن پیر جماران                         زجبهه منصبی والا گرفتم

شهادت را زجان و دل خریدم                      برات از خالق یکتا گرفتم

مکن گریه برایم جان مادر                       که جا در جنت الماوی گرفتم

مزار شهید: بهشت زهرا(س) قطعه 29  ردیف 38 شماره 6

به گفته این گزارش در راستای گرد آوری آثار و و صیت نامه های شهدا و حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فیلم مصاحبه تهیه و آثار این شهید از طریق خانواده جمع آوری شد.

 


نویسنده : واحد نشریه » ساعت 8:50 صبح روز 90/7/18

 
 



خداوند دوست ندارد نگاه بنده اش بی حساب و کتاب باشد نه فقط نگاه بلکه هر عمل دیگری نیز همین طور است. برای مثال در جامعه ی امروزما اگر کسی بخواهد خیلی بی خیال و آرام در خیابان قدم بزند و به این طرف و آن طرف نگاه بیاندازد قطعاً این ول نگریستن موجب می شود چشمش به افراد بد حجاب بیفتد. حتماً می گویید: «اتفاقی دیدن که اشکالی ندارد» حق با شماست، اما برخی گناهان در یک آن و یک لحظه به وقوع می پیوندد، چه اینکه اگر لحظه ای دیرتر نگاه خود را برگردانیم مرتکب حرام شرعی شده ایم.
البته لازم نیست برای رهایی از نگاه حرام، چشم خود را به آسمان یا به زمین بدوزیم بلکه می بایست از نگاه های خیره خیره و متمرکز اجتناب کرد مخصوصاً در جاهای شلوغ. و همچنین باید این فکر را از سر بیرون کنیم که من می خواهم ببینم این کسی که از کنارم می گذرد چه شکلی است؟ با حجاب است یا بد حجاب؟ چادری است یا مانتویی؟ باید دور این کنجکاوی ها را خط کشید.
حتی اسلام در مورد زنی که کاملاً با حجاب است توصیه می کندکه نگاهمان خیره و متمرکز نباشد و به صورت او زل نزنیم هر چند که بدون لذت باشد. بلکه به نقطه ی دیگری بنگریم به گونه ای صورت او نیز در کادر باشد.
در پایان این که ول نگریستن قدم زدن بر لبه ی پرتگاهی است که هر لحظه ممکن است انسان را به قعر دره ها ی تاریکی سوق دهد.
اما از این «نگاه» غیر از «گناه» کار های دیگری هم بر می آید:
«نگریستن به کعبه عبادت است، نگاه کردن به پدر و مادر عبادت است، نگریستن به صفحه ی قرآن حتی بدون خواندن آن، عبادت است، نگاه کردن به روی عالم عبادت است، ونگاه کردن به اهل بیت حضرت محمد (ص) عبادت است.»

                                                              (بحار الانوار ج 96 ص 65)


 

احکام
نویسنده : واحد نشریه » ساعت 4:18 عصر روز 90/7/13